Dobre fungujúce a zodpovedné mesto
Zodpovedné a dobre fungujúce mesto využíva svoje prostriedky pre občanov a ichpotreby. Hospodári efektívne a transparentne, počúva potreby občana a rýchlo ich realizuje. Iná Žilina bude presadzovať aktívny prístup k riešeniu problémov a efektívne využívať potenciál mestských organizácií a podnikov.
Zapojíme Žilinčanov do spolurozhodovania o veciach verejných.
Riešenie problémov občanov – otvorené mesto
Riešenie:
Vytvoríme priestor prvého kontaktu, kde môžu občania nahlasovať osobne, mailom a telefonicky svoje problémy a podnety pri fungovaní mesta zo všetkých oblastí – napr. čistota, zeleň, verejný poriadok, bezpečnosť, nefunkčné osvetlenie a ďalšie. Tie budú evidované a následne riešené príslušnými zamestnancami, ktorí budú zodpovedať za výsledok. O priebehu riešenia a výsledku bude občan – oznamovateľ vždy informovaný, problém a riešenie budeme zverejňovať aj na web stránke mesta. Na podporu riešenia problémov sa zapojíme aj do projektu – Odkaz pre starostu.
Pri riešení zásadných otázok života mesta využijeme inštitút referenda, verejných zhromaždení občanov alebo verejných hlasovaní o možných riešeniach.
Prerobíme a zmodernizujeme web stránku mesta, aby občania mohli využívať všetky moderné možnosti na komunikáciu. Budeme otvorené mesto, ktoré nič neskrýva – na webe budeme zverejňovať čo najviac informácií z činnosti úradu, vrátane financií.
Sprístupníme mestské dáta pre IT riešenia, ktoré pomôžu mestu a občanom.
Radničné noviny nebudú viac len hlásnou trúbou primátora. Sprofesionalizujeme obsah publikovaného materiálu v Radničných novinách, aby občania dostali vyvážené informácie.
Zavedieme pravidelný elektronický newsletter a mobilnú aplikáciu s informáciami, čo sa v meste realizovalo a čo sa pripravuje. Budú obsahovať potrebné informácie o spoločenskom, kultúrnom a športovom dianí.